ניהול תיקי השקעות

מה אתם עושים עם הכסף שצברתם וחסכתם לאורך החיים? האם גם אתם מניחים לו “לנמנם” באפיקי החיסכון הבנקאיים ובסביבת ריבית הנושקת לאפס? האם גם אתם שוקלים כניסה לענף ההשקעות בנדל”ן שתאלץ אתכם להיפרד מהכסף הנזיל העומד לרשותכם ותכניס אתכם למצב המתנה של כמה שנים טובות עד שתראו אותו שוב אם בכלל? כך או אחרת, אם יש לכם מעל 300,000 ש”ח כדאי שתדעו שישנה דרך נוספת. תהליך בחירת בית השקעות הוא מבלבל למדי. לשם כך, החלטנו לכתוב סקירה מקיפה בנושא ולבצע השוואה בין כל בתי ההשקעות הגדולים.

ראו השוואה

קבלו הצעות מבתי ההשקעות המובילים

ללא שום התחייבות

[AnythingPopup id=”7″]

המדריך הפיננסי

[tabby title=”מה זה בדיוק ניהול תיק השקעות?”]

מה זה בדיוק ניהול תיק השקעות?

תיק השקעות הינו מקבץ של נכסים פיננסיים המושקעים בשוק ההון ומהווים אפיק השקעה של הון פנוי. תיק ההשקעות הינו מגוון ומכיל כלים פיננסיים שונים כמו אג”ח, מניות, מדדים, סחורות וכו’. מכיוון שערכם של נכסים אלה נקבע בשווקים דינמיים מתעורר קושי רב בניהולם של תיקי השקעות על ידי אנשים לא מנוסים. אלה נוטים לעשות טעויות בשל לחץ נפשי, פזיזות וחוסר ידע. לכן, נהוג להפקיד את ניהול תיק השקעות בידי בתי השקעות המומחים בכך או בידי יחידים בעלי רישיון ניהול תיקים. תיק השקעות שמנוהל היטב, מטופל לפי אסטרטגית השקעות מגובשת היטב ועל פי דרישת הלקוח. תיק כזה נהנה מתשואה עקבית ובעתות משבר מוגן טוב יחסית למשוגות השוק. תיק טוב עושה בממוצע בין 3 – 17% לשנה כשמתחת לזה יש חשש לניהול חובבני ומעל מדובר בתיק בעל סיכון גבוה למחיקה.

[tabby title=”מה ההבדל בין ייעוץ השקעות לניהול תיקים?”]

מה ההבדל בין ייעוץ השקעות לניהול תיקים?

מנהל התיקים מקבל מהלקוח סמכות לטפל בתיק בפועל. זאת אומרת שהלקוח נותן לו הרשאה לקנות ולמכור נכסים על פי כללים מסוימים שנקבעו באפיון התיק. יש בכך יתרון רב שכן פעולת המסחר מלווה באמוציות רבות ועבור רוב האנשים כדאי להתרחק מההון האישי ולתת לאחרים לטפל בו. יועץ השקעות כשמו כן הוא מייעץ בלבד ואילו הביצוע נשאר בידי הלקוח. במהלך השיחה עם היועץ הלקוח מתבקש לפרט לגבי גודל ההון שברשותו, משך הזמן שבו הוא רוצה להשקיע ומידת הסיכון שהוא מעוניין להיחשף אליו. יועץ השקעות טוב יציע ללקוח אפשרויות שמתאימות לו ויסביר לו את המשמעות האמתית של חשיפה לסיכונים. יועץ השקעות אינו מתמקד אך ורק ביעוץ לגבי שוק ההון ויוכל לספק ללקוח מידע גם לגבי נדל”ן והשקעות נוספות כמו סולארי.

[tabby title=”למי מתאים ניהול תיק השקעות?”]

למי מתאים ניהול תיק השקעות?

אם יש לכם סכום כסף גדול שתקוע בפיקדונות שמניבים ריבית אפסית, יכול להיות שעדיף להעביר את הכסף לנכסים פיננסיים מניבים יותר. בדרך כלל אין טעם להיכנס לשוק ההון עם פחות מ 200,000 ₪, אך בתקופה כל כך יבשה גם 100,000 ₪ יכולים להניב כמה אלפי שקלים בשנה שזה הרבה יותר מכלום. כמו כן, אם יש ברשותכם נכס מניב ואתם חוששים מהתפוצצות בועת הנדל”ן יכול להיות שהגיע הזמן להיפרד ולהעביר את הכסף לניהול מקצועי. כלל ידוע בקרב מנהלי תיקים זה שכשיש למישהו לא מיומן עם הון הרבה כסף בידיים הכסף הזה נמצא בסיכון. ניסיונות כושלים עם מיזמים חדשים, הימורים לא מוצלחים בבורסה והפקדת כספים בידי נוכלים המבטיחים הרים וגבהות הופכים לצער רב. לכן, אם אתם חדשים בתחום ניהול הון או שאין לכם מספיק זמן לטפל בתיק שלכם, אתם זקוקים לגוף אמין ומקצועי שיעזור לכם בכך ורצוי לא קרוב משפחה.

[tabby title=”מה היתרונות והחסרונות בניהול תיק השקעות?”]

מה היתרונות והחסרונות בניהול תיק השקעות?

ניהול תיקי השקעות באופן עצמאי, מאד מרתק. מדובר באתגר שמעסיק את כל החושים והמחשבה ומעורר סיפוק רב כשרואים הצלחות. בכדי להגיע להצלחה עקבית בניהול אישי של התיק נדרש זמן רב של לימוד יומיומי ומעקב אחר השווקים. בדרך כלל הסוחר העצמאי נוטה להפסיד כספים, עד לכדי הפסד כל התיק בשל התנהלות לא תקינה ונטילת סיכונים לא סבירים. לפעמים הטעות מתגלית לאחר שמנהל התיק גדל בתקופת גאות והחל לטפל בכספים של קרובים ואז מפח הנפש כפול ומכופל. רק ניהול תיקים שיטתי באמצעות אסטרטגית השקעות מוכחת ובמתינות מצליחה לשמור על התיק ואף להשיג רווח עקבי. ניהול תיקי השקעות על ידי מקצוען חוסכת הרבה זמן ומשאבים נפשיים ומאפשרת למשקיע לישון בראש שקט וזה לא מגיע בחינם. ניהול תיק השקעות בידי בית השקעות אינו עולה כסף ועלול לפגוע ברווחיות התיק בצורה משמעותית.

[tabby title=”מה העלויות בניהול תיק השקעות?”]

מה העלויות בניהול תיק השקעות?

אחד הדברים החשובים שכדאי לקחת בחשבון כשפותחים חשבון השקעות בבית השקעות זה עלות תיק השקעות. בתי ההשקעות מעדיפים לקחת עמלה ממקור “קשיח”, כלומר מהקרן שלכם. לכן, בדרך כלל תשמעו הצעות בסגנון 1.5% מהתיק שנתי. בית השקעות עם גישה הוגנת וספורטיבית יותר יציע לכם מנגנון תשלום מתוך הרווח. זאת אומרת שבשנה שהפסדתם לא תשלמו עמלות בכלל (ומה עם לקבל החזר?..). כל זה לא הולך לקרות וסביר להניח שהדבר הקרוב ביותר שתקבלו זה עמלה המשלבת בין אחוז כלשהו מערכו הכללי של התיק + עמלת רווחים. יש קושי רב לקבל הצעה קונקרטית לעלות ניהול תיק והמידע מתקבל רק אחרי פגישה עם סוכן בית ההשקעות. המחירים נעים בין 1% ל 1.5% שנתי מגודל התיק.

[tabby title=”איך בוחרים בית השקעות?”]

איך בוחרים בית השקעות?

בית השקעות טוב צריך שיהיו לו מספר דברים חזקים בידיים: הראשון והחשוב מהכול זה חוסן כלכלי. קשה לדעת מה מצב החוסן הכלכלי של בית השקעות אבל אם מדובר בחברה ציבורית, אפשר להציץ ולהשוות את מצב המנייה של החברה מול בתי השקעות מתחרים. בנוסף בדקו מה רמת המינוף של בית ההשקעות. ככל שבית ההשקעות גדול יותר זה אומר “שהוא גדול מכדי ליפול”. מושג הזוי שנחקק בתודעתנו בימי משבר הסאב פריים. היום אנחנו יודעים שאף אחד לא חסין ובפרט הקטנים. הדבר השני שמאד חשוב שיהיה בידי בית ההשקעות שלכם זה יכולת ומיומנות, לכן לא נפנה למישהו שמספר לנו על תשואות מבלי לבדוק את עברו ובפרט כשמדובר בתשואות פנומנליות, מהן נתרחק כאש. דבר שלישי וחשוב ביותר זה כמובן מדיניות העמלות. העמלות מכלות כל חלקה טובה מיכולתכם להגיע לרווח בתיק ואף מכניסות את התיק שלכם לסיכון. עמלה צנועה למנהל התיקים טובה לכם ולבריאות התיק.

[tabby title=”מונחים בסיסיים בניהול תיקים”]

מונחים בסיסיים בניהול תיקים

אפיקי השקעה – קיימים מגוון רחב של אפיקי השקעה ואלה נעים על סקאלה של סיכון. הסיכון והסיכוי פרופורציוניים אחד לשני ולכן בתיק סולידי נהנה מתנודתיות נמוכה יותר מאשר בתיק ספקולטיבי יותר. ככל שהתיאבון לרווח גדל, כך נראה בתמהיל יותר מניות, סחורות, יותר מינוף ופחות אג”ח.

אג”ח – זהו שטר חוב שמנפיקה מדינה או חברה גדולה המעוניינת לגייס כסף מהציבור לצורך מימון פעילותה. ככל שהגוף המלווה יציב יותר כל התשואה שתקבלו נמוכה יותר עבור ההלוואה. בשונה ממניות, למשקיעי האג”ח אין זכויות בעלות בנכס.

קרן נאמנות – זהו תיק השקעות המנוהל על ידי בית השקעות עבור לקוחותיו. משקיעים בקרן רוכשים נתח ממנה הנמדדת בנקודות השתתפות. מדובר בכלי נוח לרכישה על על ידי הציבור הרחב המעוניין בכלי פיננסי עם פיזור רחב ודמי ניהול נמוכים יחסית.

אנליסט – האנליסט קובע את ערכם של נכסים וזאת על פי ניתוח פונדמנטלי. בתום תהליך הבדיקה מנפיק האנליסט המלצה לקניה / מכירה / החזק וזאת ביחס לשוויה בשוק.

דמי ניהול – זהו שכר מנהל התיקים שלכם שכאמור נגזר בדרך כלל כאחוז משווי התיק. דמי ניהול נגבים גם מקרנות נאמנות וכן תעודות סל.
[tabbyending]

קבלו הצעות מבתי ההשקעות המוביליםלקבלת הצעות ללא עלות וללא התחייבות

    השאר פרטים לקבלת מידע ללא עלות וללא התחייבות

    הנני מאשר ומסכים לתנאי שימוש, שבכפוף להם הפרטים שמסרתי ישמשו לקבלת פניות והצעות מצדדים שלישיים

    [lm lm-624 lm_form:14835 lm_key:965c16d712704450a53ccb463cfbf879 alsosendemail:yes]